Kuntosalitreenaminen on siittää mukavaa, kun intensiteettiä ja harjoitusmuotoa voi vaihdella työviikon sekä olon mukaan. Liikunnallinen työ antaa haastetta salitreenamiselle. Vaikka salilla ähkiminen onkin tärkeää työni kannalta, jotta jaksan rääkätä muita ja terapiaa pääkopalle, niin ei niiden yhdistäminen aina helppoa ole. Välillä illan jumpista on NIIN paikat kipeenä, että on HIEMAN käynnistämisvaikeuksia aamusalilla.

Olen tehnyt lähiviikkoina vaan hyvää pitkää sarjaa joka liikkeissä ja yrittänyt siten pitää voimatasoa jotenkin yllä. Viime viikolla sitä sitten olikin virtaa vaikka muille jakaa. Kyykyssäkin meni 80kg 2x mukavasti ja penkissä nostin 67,5kg, vaikka en ole tehnyt vähään aikaa maksimi treenejä. Olin mä sitten kyllä tukossakin;) Työmäärän lisääntyessä ja pakko myöntää, että stressin lisääntyessä torstai illalla sain jäätävän kurkku/korva/pään säryn. Perjantai treenit jäivät väliin ja sitten koko viikonloppu lepoa. Tänään maanantaina kuvittelin, että nyt rääkkään sitäkin enemmän lepopäivien takia. Luonto määräsi toisin ja täällä sitä kotona otetaan levon kannalta. Kuumetta ei vielä ole, mutta kroppa ja kurkku ovat kipeitä ja aivan vetämätön olo. Ja just kun olin päässyt hyvään nosteeseen!

Uskon nyt kuitenkin, että lepo on parasta lääkettä. Yritän nöyrtyä pöpön edessä ja välttää suuret terveysriskit mitä tulisi jos rehkisin. Yksi tuttavani oli samassa tilassa kuin minä ja sai silti sydänlihastulehduksen. Ei siis tarvitse aina olla kuumeessa, kun miettii lähteäkö urheilemaan vai ei. Salitreenistä en jokatapauksessa hyötyisi, koska kehossa on ns. stressitila pöpön takia. Itseni tietäen, en osaa ihan heilutella vaan painoja…Huomenna ois kyllä vedettävänä mm. tehokas Piloxing-tunti, mutta jää nähtäväksi miten käy.

Nyt taas tuntu, että viime viikon tosi hyvä kunto on tällä hetkellä huono kunto. Vaikka olen vasta muutaman päivän ottanut rauhassa, niin odotan innolla sitä tunnetta mitä liikunnasta sitten taas saa. Hikeä, lihaskipua, itsensä voittamista ja haastamista – kaikista niistä nauttii kun saa vaan liikkua!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *