Muutamia hyviä tangossa roikkuen tehtäviä vatsaliikkeitä tuli napattua narulle.
Ensiksi aina kannattaa lämmitellä olkapäät ja vatsaa kunnolla ennen tangossa roikkumista, vaikka vuorikiipeilijä- ja kiertoliikettä. Jos olkapäät ja alaselkä kestää, voimapyörärullaus menee hyvin treenistä tai sitten lyhyinä sarjoina lämmittelystä (muutama muu liike pitää olla tehtynä alle).

Ekana helpoin liike.

  1. Jalan nostot, voi vetää käsillä hieman sekä nojata enemmän taakse, sitten heilauttaa jalat ylös kohti tankoa. Jalat alas suht rennosti jonkinverran jarrutaen kylläkin.
    Toistot kunnosta riippuen (sekä puristusvoimasta) 10-30
  2. Jalan nostot hallitusti, kun ykkösliike sujuu hyvin, voi kokeilla nostaa jalat suorina ylös niin, että yrittää pitää kädet rentoina ja vääntää liikettä keskivartalosta. Huomattavasti enemmän saa keskittyä liikkeeseen kuin ekassa tyylissä.
    Toistot 6-15
  3. Tuulilasinpyyhkijät. Tehokasta! Vedä vajaa leuka ja pidä asento nojaten taakse. Nosta jalat koukkuun ja aloita sivuille vienti lyhyempinä liikeratoina. Jotta tässä liikkeessä pääsee 10+10 toistoihin, voi vaatia muutamia harjoituskertoja.
    Toistot tähtäimessä 10/puoli, eli yhteensä 20 kietoa.
  4. L-istunta roikkuen.
    Kun pysyy 10-20 sekuntia jalat suorina eteen ojennettuna niin oikein hyvä. Liikkeeseen voi yhdistää halutessaan leuanvedon (vastaotteella)
    Toistot 2-4 pitoa, lähelle maksiaikaa.
  5. Negatiiviset laskut etuvaa’an helpoitetusta keräasennosta. Polvet kohti rintaa, nojataan taakse ja yritetään pitää asento niin että selän linja olisi vaaka-asennossa. Tämäkin asento on jo suht vaativa.
    Negatiista osaa (alas laskua) liikkeessä yritetään jarruttaa kaikin keinoin. Keräasennosta ponkaistaan jalat suoriksi, yriteään samalla työntää lantiota ylös vaikka liike lähtee alas.
  6. Etuvaakanousut.
    Pyritään tekemään vartalo suorana sekä kädet suht suorana. Taakse nojaus samalla kun yrittäisi painaa käsiä kohti reisiä. Hallitusti vartalo vaakaan asentoon.
    Toistot, rauhallisia suorituksia, 2-3sarjaa 3-5 nousua.

Alla linkki videoon jossa nuo liikkeet on, eli ei kun testaamaan jälleen kerran

Tästä linkistä videoon

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *