Ensimmäinen kirjoitus niin tehdään se edes lyhyenä.

Combissa kuntosalilla paljon pyörineenä tulee usein mieleen ajatus kuinka saisi niitäkin henkilöitä kokeilemaan kuntosalilla laitteita ja liikkeitä jotka käyvät vain ryhmäliikuntatunneilla.

1asasMonilla saattaa olla joitain pieniä kipuja ja jännityksiä lihaksissa joita voisi salilla huoltaa ja voimistaa kohdistetusti. Kuntosaliharjoittelua kannattaa suosia myös siinäkin tapauksessa jos jokin paikka on niin heikossa kunnossa vaikkapa leikkauksen jäljiltä ettei pysty ryhmäliikuntatunneilla tekemään toistuvia liikesarjoja. Lihasten vahvistaminen pikkuhiljaa onnistuu turvallisesti kuntosalilaitteita käyttämällä jaCombista saa näihin ammattilaisen opastuksen turvalliseen tapaan harjoitella.

Entä kuntosaliharjoittelu yleensä. Aluksi mietitään liikaa ennätyspainoja, niinhän siinä monella käy. Ensimmäiset kuukaudet ovat tuloksellisesti niin nousujohteisia että aina vain halutaan nostaa lisää maksimirautaa. Kehitys kuitenkaan ei jatku ikuisuuteen liiallisella maksimivoimahakuisella harjoittelulla, varsinkin jos alkuperäinen tavoite on ollut kiinteytyminen ja muotojen kohentaminen ollaan ajauduttu täysin väärälle polulle. Helpoin tapa saada järki tekemiseen on kysyä tietenkin apua. Apuakin on tarjolla monenlaista ja kannattaa suosia koulutetun ammattilaisen tietoja ja taitoja.

Kuntosaliohjelman laatiminen ja ohjelman tietyn ajoin päivittäminen on henkilökohtaisten tavoitteiden sekä heikompien ja vahvempien ominaisuuksien summa ja samaa ohjelmaa tekee tuloksellisesti vain sinä itse.

Ohjelmat vasta-alkajille ovat pohjiltaan yksinkertaiset jotta harjoittelun pystyy tekemään. Muutaman kuukauden päästä kannattaakin jo päivittää ohjelman vaativammaksi ja vielä enemmän kohti tavoitetta.

Kaiken tärkein asia kuitenkin on pitää mielekkyys tekemisessä, se ohjaa eteenpäin ja kasvattaa motivaatiota. Tsemppiä kaikille!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *