Laitetaanpas tänne blogin puolelle ohjeita, vinkkejä ja erilaisia treenejä crosstraining -tyylisestä harjoittelusta.
Nyt kun puitteet alkaa olemaan ihan kohtuu hyvässä kunnossa niin laitetaan hieman ajatuksia mitä meidän yläkerran toiminnallisessa treenitilassa voisi tehdä.

Workout of the day, eli päivän treeni. Ihan joka päivä ei uutta treeniä tänne laiteta, mutta sopivin määräajoin kyllä. Ensiaskeleen otimme tälläisella treenilla:

  • Leuanveto. 60 toistoa, voi tehdä kevittäen vastuskuminauhaa käyttäen tai keventäen lisää soutaen renkailla ”alta”, ihan tehokas liike myös.
  • Askelkyykky joko eteen tai taakse. Käsipainot molempiin käsiin. Liikkeessä olis tarkoitus hakea hyvää reisi- ja pakaratuntumaa joten lasketaan polvi rauhallisesti lattiaan asti. Videolla ihan hyvin toimivat painot mieheille ja naisille. Yhteensä 60 toistoa.
  • Etuheilautus kahvakuulla. Pyritään tekemään hyvällä tekniikalla ja tarpeeksi vaativalla painolla. Vahvan keskivartalon ja lantioalueen saa tällä liikkeellä. 60 Toistoa näin aluksi.
  • Vatsoja myös 60 toistoa. Selinmakuulla kädet lattiaan ”pään takana” kuten myös varpaiden lähellä.
  • Maastanosto, yksi parhaimmista perusliikkeistä koko kropalle. 60 toistoa tätäkin, painoja 0,8 x oma paino. Ei repimistä vaan hyvällä tekniikalla niinkuin hyviin tapoihin kuuluu 🙂

Eli yhteensä 300 toistoa. Jokainen liike tehdään läpi ennen siirtymistä seuraavaan liikkeeseen. Eli voi tehdä kuusi kympin sarjaa, viisi kahdentoista tai vaikka kolme parinkymmenen sarjaa. Motivaatiota antaa kun laittaa kellon käyntiin aloittaessa.

Eli ei kun testaamaan liikkeitä ja tuota treeniä!

YouTubesta löytyy videon pätkiä.
Tästä linkkiä videoon josta näkee liikkeet.
Ja tässä hieman treenistä otoksia.

”Heittäkääs kommenttia alle että oliko treeni liian kevyt, sopiva, suht rankka vai jopa kova.”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *