Tulossa olevien Extra-tuntien selosteet

24.1.2020 120 minuuttinen spinnipläjäys!
4x 30minuuttinen setti. Vetureina Marjo, Markku, Emmi ja Paula.
Tämä sporttihetki starttaa klo 18.00
– Muuten ihan normi spinniä, mutta hieman pidempi tulossa sekä ohjaajien vaihdot.

Kevyehkö- / kehonhuoltotunti

Kehonhuolto/Pilates

  • Tunnilla tehdään avaavia, venyttäviä ja samalla vahvistavia liikkeitä rauhalliseen tahtiin. Syvennytään kehon syvimpiin lihaksiin pilates-liikkein ja suurten lihasten lihaskalvojen dynaamisten venytysten avulla. Tunti sopii erinomaisesti myös Sinulle, joka tunnet olosi kankeaksi tai vasta aloittelet liikuntaharrastusta.

Miesten tunti

  • Sisältää aina liikkuvuusharjoitteita. Mukana myös kehonhallintaa, välillä keskivartalotreeniä ja aina pyritään venyttelemään monipuolisesti.

Keskitaso, tunti ei sisällä hyppyjä

Core + venyttely

  • Helpon alkulämmittelyn jälkeen tunnilla tehdään keskivartaloharjoitteita ja tunti päätetään venyttelyihin.

Core + pakarat

  • Helpon alkulämmittelyn jälkeen lihaskunto-osiossa keskitytään keskivartalon lihaksiston sekä pakaroiden harjoittamiseen.

Barre

  • on maailmalla huippusuosion saavuttanut treenimuoto eikä syyttä;
    se on supertehokasta, mukaansatempaavaa ja tuloksia syntyy nopeasti. Jos
    kaipaat monipuolista ja innostavaa treeniä, joka vahvistaa etenkin
    pakaroita, reisiä ja keskivartaloa, barre on sinua varten. Monet barren
    harjoituksista pohjautuvat balettiin ja ne tehdään musiikin mukana
    balettitangon eli barren äärellä. Barre kehittää kestävyysvoimaa ja
    sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset. Tunnilta saat mukaasi
    voimaantuneen ja ryhdikkään olon!

Lavis

  • Uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
    LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
    Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.

LesMills BodyBalance

  • Rentouttava ja harmoninen tunti, joka yhdistelee Yogan, tai Chin ja Pilateksen liikkeitä. BodyBalance parantaa liikkuvuutta, tasapainoa ja voimaa. Rentoutumisen ja fyysisen hyvinvoinnin lisäksi tunti keskittyy myös psyykkiseen hyvinvointiin. Sopii hienosti myös raskaana oleville.

Kuntosalikierto

  • Treeni tehdään ryhmässä kuntosalilla ohjaajan opastuksella. Tunnilla siirrytään järjestelmällisesti laitteesta toiseen ja laitteet voivat olla aerobisia tai eri lihasryhmiin kohdistuvia lihaskuntolaitteita. Jokainen pystyy harjoittelemaan oman kunto- ja taitotasonsa mukaan, jolloin niin aloittelija kuin harjaantunutkin saa tehokkaan lihaskuntoharjoituksen. Ennen tunnin alkua on hyvä hoitaa omatoiminen alkulämmittely!

Muokkaus

  • Tunnilla lämmitellään lihaksisto helppojen askelsarjojen avulla ja vartaloa muokataan erilaisin lihaskuntoliikkein. Lihaskuntoliikkeissä käytetään apuna erilaisia välineitä tai vaikka pelkästään oman kehon painoa. Tunti on helppoa peruskuntojumppaa ja soveltuu kaikille.

Pumppi

  • Tehokas lihaskuntoharjoitus, jossa treenataan koko kehon päälihasryhmiä. Harjoitus tehdään levytangoilla ja irtopainoilla, tunti ei sisällä askelkuvioita. Tämä harjoitus lisää lihasten kestävyyttä sekä kiinteyttää kehoa ja kohentaa ryhtiä.

Spinni 45′

  • Keskiraskas sisäpyöräilytrunti, kesto 45 minuuttia. Vastuksia säätämällä teet tunnista itsellesi kevyemmän tai halutessasi raskaan.

 

Keskitaso, voi sisältää hyppyjä

Kahvakuula

  • Tunti on toiminnallista treeniä kahvakuulalla, voit myös tehdä joitakin liikkeitä ilman kuulaa.
    Kahvakuulaharjoittelussa keskitytään pääosin tekemään kokonaisvaltaisia, koko kehoa kehittäviä harjoituksia. Kahvakuulaharjoittelu kehittää lihaskuntoa, voimaa sekä tasapainoa ja sopii kaikille.

Kiinteytys-step

  • Helppoa askellusta laudalla, askellusten välissä lihaskuntosarjoja. Lopussa venyttelyt. Saattaa sisältää hyppyjä.

Raskas tunti. Voi sisältää mitä vain.

Crosstraining

  • Monipuolinen kiertoharjoittelu, jossa käytetään mm. levytankoja, kahvakuulia, kuntopalloja, köysiä, boxeja. Treenistä saa juuri niin haastavan itselleen, kuin haluaa ja kehittämään juuri itselleen sopivia osa-alueita. Liikkuvuutta, voimaa, kestävyyttä, nopeutta, koordiaatiota.

Maraton spinni

  • Rankka 75min tai 90min tunti, sisältää vauhtia ja vaativia mäkiä. Voidaan polkea myös 100 ja 120 minuuttisia ”tunteja”.

css.php